Inhoud jaarverslag

Een bewogen jaar

We hebben een bewogen jaar achter de rug. Een jaar waarin COVID-19 hard toesloeg, ook in Zeeland. En op het moment dat ik dit schrijf, is de coronacrisis nog niet voorbij. Die coronacrisis loopt als een soort rode draad door dit jaarverslag. Is ook niet zo gek, in een groot deel van het jaar verliep vrijwel alles anders dan we gewend zijn.

Sinds de watersnoodramp in 1953 maakten we niet zo'n enorme crisis mee. Inwoners van onze provincie verloren dierbaren, mensen in de zorg verrichtten bijzondere inspanningen, veel bedrijven in belangrijke sectoren hebben het ondanks steun heel moeilijk. En binnen de Veiligheidsregio Zeeland wordt met vereende krachten samengewerkt.

Vlak vóór die coronacrisis bleek dat de marinierskazerne niet naar Zeeland kwam. Bussen vol verontwaardigde Zeeuwen trokken op naar Den Haag. En mede daardoor hebben we, ook in deze crisistijd, goede compenserende afspraken kunnen maken. U leest erover in dit jaarverslag.

Daarin leest u ook over ontmoetingen – die vaak digitaal waren en soms op anderhalve meter afstand. Ontmoetingen met ambassadeurs, met oude en nieuwe burgemeesters, met organisaties, met mensen uit de zorg. Met Zeeuwen ook vooral.

Hierover en nog veel meer leest u in mijn jaarverslag 2020. Han Polman commissaris van de Koning in Zeeland

Bekijkt u dit jaarverslag op een tablet of mobiele telefoon? Houd deze dan voor de beste weergave in portrait-modus (rechtopstaand).

Cover

De kazerne die niet kwam

Ambassadeurs

Hoe corona het jaar bepaalde