Campagne: aantrekken van
academici en talent in de zorg

Iedereen kent het wel... Je bent op een mooie plek op vakantie of op reis en je begint na te denken over hoe het zou zijn hier te wonen. Je denkt na over wat je dan zou gaan doen om je geld te verdienen. Kan ik mijn vak hier ook uitvoeren? En wat zou mijn partner dan gaan doen? Loop je langs een makelaar kijk je toch even wat de huizen prijzen hier zijn.

Daarom zijn we gestart met een zomercampagne om toeristen/bezoekers die in Zeeland waren tijdens de zomermaanden te bereiken. De boodschap van deze campagne was gericht op het aantrekken van academici en talent in de zorg. 

Zeeland, land in zee

In Zeeland zijn verschillende trajecten gestart om potentiële werknemers te overtuigen om naar de provincie te komen. Eén van deze initiatieven is het platform van Zeeland, Land in Zee. Een platform gericht om doelgroepen van buitende provincie richting Zeeland te krijgen door middel van verschillende thema’s werken en leven.

Roos kan hier wel wennen

De campagne is voor een deel specifiek gericht op de huisartsen omdat zij extra hard worden gezocht. Met ‘Roos kan hier wel wennen’ hebben we de mensen die op vakantie zijn in Zeeland laten kennismaken met iemand die deze stap heeft genomen. Roos is specialist in het ziekenhuis in Goes en is vanuit Rotterdam hierheen gekomen om te werken. Ze geniet volop van alles wat onze provincie te bieden heeft.


Ze is echt gaan houden van haar leven aan de kust. Ook is haar werkende leven veranderd. De reistijd naar het werk, werken ineen kleiner ziekenhuis, verantwoordelijkheden, etc. Op deze manier hebben we deze zomer vakantiegangers kennis laten maken met Roos die laat zien op welke manier en aan welke levensstijl zij gewend is geraakt. Elke uiting werd afgesloten met: Zou jij hier kunnen wennen? en verwijzen we door naar het platform www.zeelandlandinzee.nl.

Resultaten

Van de ruim 27.000 huisartsen buiten Zeeland die actief zijn op social media, zijn er bijna 8.000 bereikt via Facebook en Instagram. Daarvan hebben er meer dan 350 doorgeklikt naar meer informatie over huisarts zijn in Zeeland. Van de doelgroep die werkzaam is in de zorgsector zijn bijna 47.000 mensen bereikt, waarvan meer dan 2.000 doorkliks naar meer informatie over vacatures en het werken in de zorg in Zeeland. Overall heeft de campagne minimaal 100.000 mensen bereikt van buiten Zeeland waarvan meer dan 10.000 mensen hebben doorgeklikt. Het vervolg van de campagne wordt nu gericht op de huisartsen vacatures en wordt uitgebreid naar LinkedIn.

Bekijk ook de video die op Facebook is verschenen.