Concert at Sea campagne

Provincie Zeeland voert dit jaar opnieuw campagne onder bezoekers van Concert at SEA. Ongeveer 80% van hen komt van buiten Zeeland. Die groep willen we uitnodigen om te ontdekken hoe het is om te wonen en werken in Zeeland, met een persoonlijke video van hun toekomstig leven in Zeeland.


Tijdens het festival staan er een weekend lang 61.000 mensen op de Brouwersdam. Het grootste deel daarvan (50.000) komt niet uit Zeeland. Op het moment dat ze hier zijn, het naar hun zin hebben en een positieve Zeeuwse beleving hebben, willen we hen uitnodigen te ontdekken hoe hun leven in Zeeland er uit zou kunnen zien. Om we in Zeeland zitten te springen om nieuw personeel, studenten en inwoners, is een speciale campagne ontwikkeld om het wonen en werken in Zeeland onder de aandacht te brengen van deze festivalgangers.

Persoonlijke video's

Bezoekers konden hun eigen persoonlijke video genereren. Daarmee ervaren ze hoe het is om een eigen leven in Zeeland te leiden. Die video wordt gerendeerd op basis van hun persoonlijke interesses in de vrije tijd zoals watersport, winkelen, cultuur en culinair, hun voorkeur voor wonen in de stad of liever in het landelijk gebied en hun beroep en gezinssituatie. Als je een persoonlijke video gemaakt hebt, word je gestimuleerd de video te delen via social media kanalen en op je eigen tijdlijn: omdat het leuke video’s zijn en omdat je kans maakt op een wenweekend in Zeeland.

Hoeveel mensen bereiken we?

In de dashboards zien we terug dat we momenteel via “direct verkeer”1.771 bezoekers op wenweekend.nl hebben gehad waarvan 790 een video hebben gemaakt. Daarnaast is de advertentie aan duizenden bezoekers getoond en zo is een zaadje in de hoofden geplant om na te denken over Zeeland als gebied om te wonen en te werken. Verder is er in totaal ruim 13 uur naar de persoonlijke video’s gekeken, door de mensen die hem hebben laten maken zelf, maar ook door anderen aan wie ze de video hebben doorgestuurd.